Jiří Charousek odešel z ČS. Jde do Partners Banky
Do projektu Partners Banky přichází na pozici CIO [Chief Information Officer] Jiří Charousek, který se zároveň stane členem představenstva banky. Do Partners Banky přichází z České spořitelny [ČS], kde působil 24 let.
Jiří Charousek působil v České spořitelně od roku 1998. Zastával různé IT pozice a vypracoval se přes CEO dceřiné IT společnosti až na CTO [Chief Technology Officer] banky. Na této pozici se coby lídr zaměřoval na technologickou oblast, cloud, bezpečnost, digitalizaci, automatizaci a transformaci-tranzici banky do agilního fungování. Při řízení týmu klade velký důraz na hodnotový systém.
„Nejen v práci je pro mě důležité vidět smysluplnost činnosti a progres týmu. Proto je mojí hlavní prioritou dát plnou podporu svým kolegům a umožnit jim dělat svoji práci co nejlépe. To značí jim poskytnou dostatečnou odpovědnost, podporovat jejich motivaci a propojovat je s firemní vizí i hodnotami,“ říká.
Na stavbě Partners Banky, která žádá o bankovní licenci u České národní banky, aktuálně pracuje 180 lidí. 150 z nich působí na různých pozicích v IT. Pozice CIO [Chief Information Officer] je nová. Na pozici CTO [Chief Technology Officer] nadále zůstává i Jiří Raška.
Jiří Charousek v pozici CIO Partners Banky
V projektu Partners Banky bude Jiří Charousek odpovědný za technologické řízení. Za úkol má koordinaci projektu napříč celou skupinou Partners. Hlavní vývojovou a provozní roli sehraje od vývoje až po produkci. Kromě toho by měl umožnit lepší spolupráci a provázání s ostatními týmy finanční skupiny Partners.
„Posilujeme zastoupení IT profesí v představenstvu budoucí banky. Což odpovídá jejich významu v našem projektu. Většina zaměstnanců a spolupracovníků budoucí banky je již dnes představována IT profesemi,“ vysvětluje potřebu rozšířit IT tým lídr projektu Partners Banky Marek Ditz.
Partners Banka klientům nabídne obsluhu hlavně na mobilním telefonu. I to má své důvody. Marek Ditz v nedávném podcastu FinTag.cz vysvětlil proč.
„Digitální bankovnictví začalo na internetu, ale dnes se už přelilo do mobilu. Dneska čisté internetové bankovnictví vlastně už ani neexistuje. Pro všechny vaše online transakce využíváte mobilní aplikaci banky minimálně k ověření a potvrzení dané transakce. Banka si zase přes svou mobilní aplikaci ověřuje vás,“ tvrdí.
Podle jeho slov internetové bankovnictví de facto zmizelo. Funguje už jen internetově-mobilní bankovnictví, anebo rovnou mobilní. To znamená, že klient Partners Banky bude mít jen svou mobilní aplikaci.
„Považujeme to i za bezpečnější, než je klasické internetové bankovnictví,“ dodal Ditz.
Partners Banka sází na cloud
Partners Banka využívá stoprocentně cloudovou technologii. To je zjednodušeně řečeno poskytování služeb či programů servery dostupnými díky internetovým službám. Banka nepracuje s klasickými vlastními datovými centry.
„To znamená, že nemáme jen jeden cloud, ale máme jich více. A všechny klientské aplikace, ale i naše vnitřní aplikace běží na těchto cloudech, které nám poskytují ty největší globální technologické firmy. Přičemž tato cloudová řešení se nejen doplňují, ale i zastupují v případě problémů,“ vysvětlil Marek Ditz s tím, že providery jsou firmy jako Amazon, Google, Microsoft, Oracle a další.
Podle něj má takové řešení své výhody: „Kdybychom volili klasická datová uložiště, museli bychom už na samém začátku, protože plánujeme rychlý růst, okamžitě platit za vysoké kapacity datových uložišť. Požadavky na infrastrukturu, počítáme, nám přitom porostou řádově v prvních dnech, týdnech a měsících po otevření banky o desítky až stovky procent.“
Podle něj je za této situace cloudová technologie lepší, protože reaguje na reálné požadavky. A to značí, že její uživatel, v tomto případě Partners Banka, neplatí za něco, co teprve přijde. Jak by to bylo u klasického datového úložiště. U něj by musela kapacitu od začátku dimenzovat na velký provoz. A za to samozřejmě hned zaplatit. Výhody podle Ditze pocítí i samotní klienti. Z toho, co banka ušetří na IT, zaplatí bezplatné služby pro klienty.
Zdroj: fintag.cz